lördag 25 juni 2011

Konsten att bygga upp en pepp

Efter min hemkomst för ett tag sen har jag släppt på tyglarna. Jag har ätit lite för mycket och rört på mig lite för lite. Istället för att ta en någorlunda lång promenad varje dag har det blivit en varannan eller var tredje dag typ. Nu vill jag ändra på det. Jag ska banne mig ta bort den där kakan (eller två) till eftermiddagskaffet och ta mig själv i kragen angående motionen. Jag har trots allt tid till det. Ett litet hinder är dock vädret som är sjukt instabilt nästintill hela tiden. Halvgråa moln täcker himlen titt som tätt och, ibland regnar det och ibland inte. Det innebär ju att jag fegar ur när jag egentligen inte behöver det. Jag får börja med att bygga upp lite mer kurage helt enkelt.

Uppdatering:
Två sekunder efter att jag hade publicerat det här inlägget började det att regna. De högre makterna har underlig humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar