fredag 3 juni 2011

Första filmrullen

Idag var stunden kommen då jag äntligen fick hämta ut bilderna från den första rullen tagen med min nyinköpta analoga systemkamera. En hel del av bilderna blev tyvärr totalt ur fokus. Det beror nog mest på att jag bara fotade inomhus vilket innebar mindre ljus (= längre exponeringstid) och jag hade därmed behövt haft en filmrulle med högre ISO-tal. Men vad fan, det var ju ändå bara en testrulle. Jag förväntar mig inte att bli Annie Leibovitz på en dag (eller någonsin för den delen).

Jag tycker ändå att jag lyckades få till det på några bilder, så dessa ligger på mitt nyligen skapta Flickr-konto. Även om de inte är perfekta så känner jag mig ändå nöjd. Det blir något magiskt över bilder tagna på film vilket gör att en bild som rent tekniskt är "fel" kan bli så grym ändå (nu talar jag givetvis inte om mina egna bilder, så egotrippad är jag faktiskt inte).

... Men om jag får vara lite egotrippad måste jag dock säga att nedanstående bild på min hund Nisse är så klockren. Det där är min lilla (modell-)jycke i ett nötskal. Jag smälter, om och om igen (jag stör mig något så otroligt på kabeln till höger i bilden dock. Försvinn!).

Little Bastard
Synth
Stalker Vision
Colourful Cups
Red hat
Microphone
Absolut Vodka Svea
Ghost
Self
Guitar head
Ukulele

1 kommentar:

  1. Duktiga du!Du kanske ska köpa dig en 'riktig' gammeldax systemkamera istället för ny telefon? Puss / MUM

    SvaraRadera