tisdag 7 juni 2011

Den ökända packningen


Sådär, nu är de kläder och skor som jag ska bära under sommaren färdigpackade. Utöver denna monsterväska ska jag även kånka på en mindre sportbag, en gitarr och självklart Nisse (i en bur). Det kanske ser ut som om jag har packat ner onödigt mycket men det som tar upp mest plats är faktiskt skorna, cirka en fjärdedel(!) av utrymmet och ändå så är det bara sex par(!) som ska med. Det finns ju inte så mycket jag kan göra åt saken, jag vill ju självklart ha några att välja mellan alternativ och när man har blivit tilldelad skostorlek 42 (= inbyggda simfötter) så är det svårt att låna av mamma eller någon annan för den delen. Det känns ju inte heller speciellt fräscht. Jag vill ju ha mina egna grejer och skor är ju gjorda för att användas.

Nu ska jag snart gå till det lokala ICA:t för sista gången för den här säsongen och handla lite resekost och något läsbart för att sedan packa det allra sista som ska nere i ovannämnda sportbag. Om det finns någon snäll jävel därute som imorgon runt kl. 6.30 befinner sig på Stockholms centralstation och ser mig (det lär ju bli svårt att missa mig), hjälp mig så bjuder jag på en kaffe och en kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar