torsdag 23 juni 2011

Alltid missnöjd

Igår gick jag äntligen till en frisör och klippte mig. Mitt hår var alldeles för långt och tjockt för min smak och det tog nästan en timme att klippa det. En vanlig kommentar som alla frisörer fäller är att de alltid blir förvånade över mängden hår som de precis har klipp av från mitt huvud. Jag kallar det bra gener signerade min mamma.

Anyways, en sak som slog mig är att jag alltid blir lika missnöjd efter att jag har klippt mig. Eller missnöjd kanske är fel ord, men det känns i alla fall inte rätt till en början. Jag antar att det är för att hjärnan inte har hunnit ställa om sig till den nya look och att mitt hår ser alldeles craptastic ut när det är nytvättat och nyfönat. Jag är en sån som måste planera några dagar i förväg om jag vill ha mitt hår snyggt till någon fest eller så. Jag kallar det ett tvättäkta I-landsproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar