fredag 17 juni 2011

Android-app: roidizer

Näst ut i min lilla "kamera-appar för Android"-serie är roidizer. Det är en app som strävar efter att likna bilder tagna med en polaroid-kamera. Förutom att man kan välja mellan sju olika typer av filmer så kan man även lägga till en text i den nedersta kanten. Tyvärr tycker jag att typsnitten man kan välja mellan inte är direkt speciellt vackra, så jag hoppar över att använda den funktionen helt enkelt.

En annan sak som irriterar mig att den sparar bilderna enbart i mappen "Alla foton" och namnger dem automatiskt, men det är ju dock petitesser. Annars tycker jag att roidizer gör ett fint jobb med att göra ens foton lite roligare och att att bilderna faktiskt blir slående likt den äkta motsvarigheten.

Color

Expired
Noir
Sunflower
Magic Hour
Silver
Cross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar