måndag 13 februari 2012

Motivation eller motiv

Så, nu sitter jag här med mina böcker som jag hämtade i fredags och försöker finna nån slags motivation för att börja skriva på C-uppsatsens teorikapitel. Det är lättare sagt än gjort. Med tanke på att jag har sovit dåligt hela helgen så känns det som att inte ens världens största kopp med kaffe skulle kunna väcka liv i mig. Jag behöver se ett mål framför mig. Visserligen så kommer det att bli kul att få börja på praktiken och sen ta examen, men som den materialist jag är har jag även bestämt mig för att köpa nåt fint/dyrt till mig själv när uppsatsen är klar... because I'm worth it.

4 kommentarer:

  1. Teoriavsnittet alltså.. Jag ska också börja på det idag =I Minst 1-2 sidor måste skrivas inför morgondagens inlämning av uppsatsmanus till onsdagens handledning/seminarium.. Ska väl försöka ta mig i kragen och få ihop en sida i alla fall? Lycka till med ditt och hoppas det går bra för dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mhm. Som "tur" är har vi vår första inlämning och grupphandledning nästa vecka, men å andra sidan så måste hela teorikapitlet vara klart då. Eller i alla fall ett utkast.

      Tack detsamma! :)

      Radera
  2. Uppsats alltså.. Du har så rätt i att du är värd något fint/dyrt efter uppsatsen! Jag ska också unna mig något när det här är över ;b

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt! :)

      Har börjat skriva nu och det går inte så värst dåligt. Mina teori-böcker är dock mest strategi-böcker till sociala medier så de är inte alltför svåra att läsa och därför blir ju allt mycket lättare.

      Radera