tisdag 28 februari 2012

Jag blir galen

Dessa saker har gjort min dag lite mindre bra:
  • Jag sov asdåligt. Natten innan sov jag ännu sämre.
  • Min ländrygg/svank gör så ont att jag har fått googla stretch-övningar som jag i ren desperation har fått prova. Smärtan går över i cirka fem minuter sen sätter den igång igen.
  • Jag har fått stopp i min toalett. Igen. Det är andra(!) gången den här månaden och totalt sett den fjärde under mina 2,5 år som jag har bott här.
De första två punkterna får jag förmodligen tacka C-uppsatsen för. Eftersom jag numera är gift med min dator och framför allt LibreOffice så rör jag på mig mycket mindre. jag försöker att ta minst en längre hundpromenad om dagen, men bevisligen så hjälper det föga. Tydligen så får man inte använda toaletten som en normal människa utan här gäller det att hålla sig tills man nästintill spricker. Jag gissar på att rören förmodligen skulle behöva sköljas men jag antar att det inte är nåt som kommer att göras i första hand.

Nu är jag jävligt sur och om min rygg inte gjorde så ont hade jag sprungit till ICA för att köpa mig choklad. Istället så kommer jag att lägga mig ner och gråta. BUUU.

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig i de två första punkterna, eller ja, jag har inte några problem med svanken men med benen och det är, liksom din smärta, direkt kopplat till C-uppsatsen eftersom jag alltid sitter med benen uppdragna under mig när jag pluggar.. Den sista punkten har jag dock inte upplevt och jag hoppas jag slipper det! Hoppas att du också slipper det inom en snar framtid :) Känns som om uppsatsen är kämpig nog utan att behöva gå utan toalett..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig haft så här ont i ryggen förut och det säger ändå en hel del eftersom jag har skolios...

      Ja, man känner sig verkligen handikappad när toan inte riktigt funkar. Är livrädd att jag ska behöva.. ehhh... göra "nummer två" så att säga. Det känns inte speciellt kul att behöva fråga grannen om man får låna deras toa heller.

      Radera
  2. Nä, det måste ju kännas jätteskumt att behöva gå till grannen för att gå på toaletten.. Håller tummarna för att du får din fixad a.s.a.p!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har löst sig (bokstavligen)! :) Kvartersvärden var förbi för några timmar sen.

      Radera