fredag 9 september 2011

En bra och en dålig

Idag gjorde jag en väldigt bra sak. Jag betalade in alla de pengar som jag behöver lägga i "korridorskassan" tills jag flyttar. Ibland har jag varit så slarvig med det att jag skäms. Jag får skylla på att jag sällan brukar ha kontanter på mig vilket gör det svårt att faktiskt betala. Det är ju inte direkt så att människan som har ansvaret för kassan har en kortläsare på sig. Men nu behöver jag aldrig mer oroa mig för det som sagt, vilket är trevligt.

Lyckan är dock kortvarig. Av nån anledning kunde inte min bläckpatron och mina dammsugarpåsar levereras till mitt postfack vilket gör att jag återigen måste åka buss för att hämta ut det. Okej, jag kan väl ta den smällen när det kommer till kurslitteratur, men för EN bläckpatron och FEM dammsugarpåsar? Really?! Posten måste hysa nåt sorts agg mot mig...

2 kommentarer: