tisdag 19 juli 2011

Nörderi: Ubuntu?


Ubuntu 11.04

Eftersom det känns som om min halvgamla burk med Windows XP kommer att gå till de sälla jaktmarkerna när som helst funderar jag på att byta till Ubuntu. Nästan alla program som jag använder (OpenOffice, GIMP, VLC Player m.fl.) finns tillgängliga till det operativsystemet och efter lite googling har jag upptäckt att det finns en hel del DAW:er (dvs. inspelningsprogram) dessutom.

Den enda nackdelen jag kan komma på är att det kan kanske bli problem med mitt e-leg (den enda anledningen till att jag har kvar skämtet Internet Explorer). Det känns ju dumt dock att det ska stoppa mig från att använda nåt som faktiskt verkar rätt bra (och dessutom ser jävligt snyggt ut).

Det här var dagens I-landsproblem. Beslutet får tas vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar