torsdag 21 juli 2011

Nörderi: Ubuntu? Del II

Okej, efter lite närmare efterforskningar är jag jävligt kluven på om jag ska prova med att byta bort Windows XP till förmån för Ubuntu. Som tidigare nämnt finns det en hel hög med DAW:er, men det verkar som om det kan krävas en bit kunskap för att verkligen få allt annat att fungera som det ska. Med min tur skulle det säkert innebära att ingenting kommer att fungera alls. Det vekar dessutom som om det är svårt att få VST-instrument att fungera på alla Linux-system. Eftersom jag använder Kjaerhus Audio Classic Series samt Freeverb på varenda låt jag spelar in (och då menar jag verkligen VARENDA en) så skulle jag känna mig riktigt "naken, rädd och exposed" om jag inte kunde använda dem överhuvudtaget.

I en perfekt värld hade jag gått och köpt en Macbook Pro på direkten, men eftersom jag varken är rik eller vill sälja något organ så är chansen för att jag kan göra det försvinnande liten tyvärr.

2 kommentarer:

  1. vilken spännande följetong det här blev :D

    SvaraRadera
  2. Haha, njae kanske inte, men nånstans behövde jag ju skriva ner mina tankar. :)

    SvaraRadera