lördag 30 juli 2011

Ironiskt? Kanske det kanske

Det här med att skriva och spela in egen musik kan vara knepigt. Ibland kan det gå flera dagar innan jag tar upp gitarren och spelar nåt. När det gäller att skriva eget material kan det dessutom gå flera månader. Jag är tyvärr i grund och botten alldeles för självkritisk för att tycka att något jag gör är tillräckligt bra för att dela med sig av, nåt som jag har tyckt under hela mitt liv typ.

De senaste veckorna har dock inspirationen legat på hög nivå. Även om jag inte skrivit så mycket texter så har jag i alla fall kommit in i nåt slags flow där jag har lyckats spela runt lite för att ha en tillräcklig grund för åtminstone ett par låtar. Det ironiska i det hela är dock att mitt ljudkort just nu befinner sig cirka 70 mil bort och att det dessutom praktiskt taget är sönder.

Så tokigt allt kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar