söndag 10 juli 2011

Idiot 2000


Tidigare ikväll var det dags för den enda traditionen som min familj har lyckats hålla hyfsat bra genom åren; nämligen att spela sällskapsspel. Mamma försöker att varje jul köpa något nytt, men om jag inte kommer ihåg fel har ovanstående spel några år på nacken. Det var dessutom SJUKT svårt. Nu snackar vi högre än Mensa-nivå typ. Om jag ska vara snäll mot mig själv så kunde jag kanske var tjugonde fråga. Jag anser mig själv (och familjen) att vara ganska allmänbildad/e, men det här spelet fick mig att känna mig som en fyraåring. Efter cirka två timmar gav vi upp helt enkelt...

Följande timmar kommer jag med andra ord sitta att framför Wikipedia och klicka på "Random article". Nån gång ska jag klara mig igenom det där spelet om det så är det sista jag gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar