onsdag 10 augusti 2011

Hundar är skumma varelser

En vår hundar, Thea, har utvecklat ett extremt märklig beteende de senaste veckorna; hon har nämligen börjat agera väckarklocka åt mig. Sisådär runt kl. 9 varje morgon börjar hon banka och krafsa på den stängda dörren in till mitt gamla flickrum. Detta hade kanske varit normalt om det innebar att hon gjorde det för att hon ville gå ut och göra sina behov men eftersom mamma oftast har tagit ute henne innan dess så är fallet inte så. Hon gillar väl inte att jag gillar att sova. Hon blir dock väldigt glad av att se mig, så i slutändan kanske det inte gör så mycket. Om inte annat kommer jag ju i alla fall upp i tid.

Jag kanske borde sälja in det som koncept till någon? Detta beteende förenar ju trots allt nytta med nöje. Dessutom så är det ju ytterst miljövänligt eftersom hundar varken behöver el eller batterier för att fungera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar