lördag 13 augusti 2011

En revolution i huvudet


Det känns som om jag bara bloggar om antingen våra hundar, musik eller böcker just nu, men livet i byhålan står ju som alltid still vilket gör att det sällan händer nåt här och då får man helt enkelt underhålla sig på annat håll.

Den tredje boken som jag har läst den här sommaren blev ovanstående bok, som jag tydligen köpte förra sommaren men helt glömt bort tills jag hittade den i en av mammas bokhyllor. Om man har ett intresse av musik och The Beatles så var den rätt rolig att läsa, men det blev ibland jävligt tradig och alldeles för ingående i bl.a. ackordbyten i låtarna. Ibland kunde det typ stå nåt sånt här: "strax innan versen byter låten till parallelltonikan för att sen hoppa in i subdominanten och till slut gå tillbaka till en sext". Okej, jag har läst musikteori i flera år men det finns en anledning till att mycket av det aldrig har fastnat; det är tråkigt.

För att slå två flugor i en smäll så tog jag även tillfället i akt och lyssnade igenom hela Beatles-katalogen "front to back". Det lät lika bra som alltid givetvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar