torsdag 29 december 2011

Är inte det här lite konstigt?


Tidigare idag berömde mamma hunden eftersom han hade tålamod att vänta på att de andra tre skulle ut före honom. Skämtsamt svarade jag att eftersom han har åkt SJ:s nattåg ganska många gånger under sina snart 2,5 år på denna jord så har han blivit härdad. I somras fick han t. ex. hålla sig i närmare 13(!) timmar tack vare div. förseningar och ombokningar. Några timmar efter att jag hade twittrat ut min tweet om vårt samtal "svarade" SJ dessutom. Mitt spontana svar till dem var "Ja, jag har ju inget val eftersom det inte finns några andra alternativ*", men jag känner att det hade varit för elakt. Därför skriver jag det här istället.

Sanningen är ju att jag inte heller har nåt emot dem egentligen. Att det ibland blir fel på tåg, spår och personal är väl klart. Men att de däremot är så grymt dåliga på att informera om allt detta är en helt annan sak. Jag kan inte heller förstå varför inte SJ och Trafikverket kan börja samarbeta bättre.

Oh well. Jag känner att jag rantar alldeles för mycket om dem ibland...

* När man är hundägare och student, dvs.

4 kommentarer:

  1. Du kanske borde erbjuda SJ dina tjänster som kommunikatör när vi tagit examen? ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, vet inte riktigt om jag skulle vilja jobba där. :P

    SvaraRadera
  3. Du ska inte klaga på en resa på 13 timmar. Krilles systers tåg blev två DYGN sent :P sj is the shit...

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...

    SvaraRadera