fredag 11 november 2011

Testing, testing

Alldeles nyss hade jag extremt tråkig. Vad gjorde jag då? Jo, jag testade en ny inspelningsteknik. Jag har under de senaste dagarna återigen fastnat i ukulele-träsket och ville då prova att spela in en liten snutt. Här nedan har vi en ukulele för 299 kr inspelad med en mikrofon för 99 kr (för övrigt den allra första jag köpte) med lite kompression samt reverb.


Jag delar ut en guldstjärna till den som känner igen låten. Och ja, jag spelade förmodligen fel nånstans. Det är så jag gör saker.

4 kommentarer:

  1. Jag försökte verkligen komma på låten, måste vara nåt nytt och modernt, eller hur? Ja, då är ju jag för gammal för att veta. Puss på dig min lilla smula!

    SvaraRadera
  2. Fa...siken va gammal och omodern jag lät! Puss igen!

    SvaraRadera
  3. Ganska modern, från 2007. Men att komma ihåg låttexter och låttitlar är väl ändå inte din starka sida? ;)

    SvaraRadera
  4. Ska du svälta i Jul!!!!!
    Nä, eller ja egentligen, du har så rätt så, men jag brukar i alla fall känna igen - men inte ens det gör jag. Och du, 2007 är inte så far away så den måste nog räknas som modern! MUM

    SvaraRadera